Atatürk’te Doğa Sevgisi
Abstract
Türk Milleti’nin Milli Mücadele’yi kazanarak bağımsızlığını kazanmasını sağlayan Atatürk, savaş sonrasında kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’ni sağlam temeller üzerine inşa etmek için uğraşmıştır. Asker, devlet adamı, eğitimci, inkılâpçı, önder vb. birçok vasıflara sahip olan Atatürk aynı zamanda duygu yönü zengin bir kişiydi. Doğaya karşı büyük bir sevgisi olan Atatürk, ağaçlara, çiçeklere ve ormana çok düşkündü. Hayatı boyunca doğa özlemi çeken Atatürk, ormanın içinde küçük bir kulübe yaptırıp, burada doğa ile başbaşa yaşamak istemiştir. Ankara’yı başkent yaptıktan sonra şehrin ağaçlandırılması için çalışmış, Atatürk Orman Çiftliği’ni kurmuştur. Ağaçların kesilmesine, hatta dallarının dahi koparılmasına dayanamayan Atatürk, bunun için, Yalova’da yaptırdığı köşkün yerini değiştirmiştir. Ayrıca Söğütözü’nde yaptırdığı bir kulübe için buradaki söğüt ağaçlarını kesmek yerine başka bir yere taşıtmıştır. Çok sevdiği bir iğde ağacının kesilmesine çok üzülen Atatürk, ağaçlardan başka çiçeklerden, denizden ve ormandan da hoşlanmıştır.